Έντυπα: Γραφιστική τέχνη και εκτυπώσεις
Η γραφιστική ως τέχνη και ως επιστήμη έχει ως αντικείμενο τις καλλιτεχνικές και επαγγελματικές ιδιότητες. Με τις οποίες επικεντρώνονται στην οπτική επικοινωνία και την παρουσίαση. Οι διάφορες μέθοδοι της γραφιστικής χρησιμοποιούνται για να συνδυάσουν τα σύμβολα, τις λέξεις και τις εικόνες. Αλλά και για να αναπαραστήσουν οπτικά τις ιδέες και τα μηνύματα που αυτές εκφράζουν. Με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται και διαφημιστικά έντυπα για να κάνετε εσάς και τις υπηρεσίες γνωστές στο ευρύ κοινό.
Οι γραφίστες χρησιμοποιούν τυπογραφεία, εικαστικές τέχνες και τεχνικές διάταξης σελίδας, για να επιτύχουν το σχεδιασμό των προϊόντων που τους έχουν ανατεθεί. Με την τυπογραφία και τις τεχνικές σχεδιασμού γραφής οι χαρακτήρες γραφής τροποποιούνται και οργανώνονται. Αυτό υλοποιείται με την επιλογή των τυπογραφικών στοιχείων και των χαρακτηριστικών τους. Όπως για παράδειγμα το μέγεθός τους και η απόσταση μεταξύ τους. Με τις εικαστικές τέχνες σχεδιάζονται αυτά τα γραφικά στοιχεία. Αφού δεν μπορούν να αναπαραχθούν από τον υπολογιστή. Η δημιουργία αυτή μπορεί να γίνει με παραδοσιακά μέσα, όπως η ζωγραφική, ή με πιο σύγχρονα μέσα όπως η φωτογραφία. Τέλος, με τις τεχνικές διάταξης σελίδας γίνεται αντικείμενο επεξεργασίας το ύφος της σελίδας. Γι’ αυτό το λόγο αυτές οι τεχνικές αφορούν κυρίως τα έντυπα μέσα.
Οι εφαρμογές του γραφικού σχεδίου αφορούν περιοδικά, διαφημιστικά έντυπα και συσκευασίες προϊόντων. Στη διαφήμιση και τη γραφιστική κατασκευή των συσκευασιών ο στόχος είναι εν πολλοίς παρόμοιος. Δηλαδή να γίνει γνωστό αλλά και αρεστό το λογότυπο της εταιρείας μέσω της μεταφοράς γνώσης και της αναγνωσιμότητας. Έτσι, τα διακριτικά του προϊόντος αποτυπώνονται πάνω στη συσκευασία του και εν συνεχεία σε όλα τα έντυπα της εταιρείας. Όπως τους φακέλους αλληλογραφίας, τα επιστολόχαρτα, τις επαγγελματικές κάρτες, τις αφίσες κ.α.
Οι εκτυπώσεις αυτές αξιοποιούν την αποτελεσματικότητα και την αμεσότητα της οπτικής επικοινωνίας. Η οποία σε σύγκριση με την ακουστική επικοινωνία και τις λέξεις μπορεί να εντυπωθεί στο μυαλό του υποψήφιου πελάτη πολύ εντονότερα . Παρόλο που η διαδικτυακή παρουσία και η διαφήμιση είναι πολύ περισσότερο διαδεδομένες από τα έντυπα μέσα, εκείνα παραμένουν παραμένουν ένα πολύ ισχυρό χαρτί στη διαδικασία διάδοσης της επιχείρησης. Τα διαφημιστικά φυλλάδια ή και οι αφίσες είναι η ισχυρή διαφήμιση του δρόμου. Αρκεί να το μήνυμα να είναι ”πιασάρικο” και να αποτυπώνεται στον θεατή.
Ωστόσο, η κυριαρχία των ψηφιακών μέσων έχει κατευθύνει τη γραφιστική πλέον σε μεγάλο βαθμό σε άλλο επίπεδο. Παλαιότερα θεωρούνταν σημαντικό προσόν για έναν γραφίστα η καλλιτεχνική του φλέβα και η δυνατότητα συνδυασμού των εικαστικών δεξιοτήτων με τις τυπογραφικές τεχνικές. Πλέον εκτός από αυτά εκτιμούνται ιδιαίτερα οι δεξιότητες στον σχεδιασμό ιστοσελίδων με κάποιες γνώσεις marketing. Με αυτόν τον τρόπο, ο γραφίστας καλείται πλέον να αναλάβει όλα τα στάδια της υπολογιστικής δημιουργίας της εταιρικής ταυτότητας, από το σχεδιασμό του λογοτύπου και τη μετατροπή του σε ψηφιακά δεδομένα έως την ένταξη του στη συνολική διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησης. Με αυτό το τρόπο μπορεί να καταφέρει να δημιουργήσει και να εκτυπώσει πιο εύκολα έντυπης μορφής διαφήμιση. Με σκοπό να κάνετε την επιχείρηση σας ή τις υπηρεσίες ευρέως γνωστές.